Rhino BLX 65 BMR GPS NxT elektromos orrmotor
Leírás és Paraméterek
ÚJ! Rhino BLX65 BMR GPS NXT 12V elektromos orrmotor
Csendesebb, pontosabb, gyorsabb reagálású! BMR sorozat következő generációja: a BLX65 GPS NXT orrba szerelhető elektromos külmotor! Praktikus rádiós távirányítóval és GPS funkcióval. A motorfejen található új, részletes kijelző hasznos információkat tartalmaz. A továbbfejlesztett GPS technológiával a motor még kényelmesebben irányítható. A motor fel van szerelve pilóta üzemmóddal (manuális utazás iránytűvel), navigációs móddal, sebességtartó üzemmóddal (tempomat) előre beállított sebességgel, valamint GPS- horgony funkcióval és útpont bevitellel. További hasznos funkciók a talaj feletti sebesség kijelzése és a nyomvonal rögzítése (a távolságok tárolása és legfeljebb 16 pálya visszajátszása). A GPS helymeghatározás pontossága 2-5 méter (a külső körülményektől függően). A nagy teljesítményű BLX65 GPS elektromos külmotor 65lb tolóerőt ad 12V-on és maximum 520W-on. A körülbelül 137 centiméter hosszú tengely alumínium kompozitból készült. Fel- és lehajtható kioldó kar segítségével. Mint minden Rhino motornál, a BLX65 GPS merülési mélysége is fokozatmentesen állítható. A BLX 65 BMR GPS brack és sós vízben is üzemeltethető.
TECHNIKAI ADATOK: súly 16kg, 12V, 137cm tengely hossz, alu-kompozit tengely, 2100kg max. csónak súly, tolóerő 65 lbs 520W-nál, maximális áram felvétele 50A.
FUNKCIÓK: elektromos külső motor teleszkópos kormányrúddal állítható fokozatmentes sebesség állítással, információs kijelző a fontosabb működési adat megjelenítéséhez
BIZTOS, KÉNYELMES ÉS EGYSZERŰ: orrmotor távirányítóval állítható motor- és kormányzási funkciókkal, GPS irányítású horgonyzási és tempomat funkciókkal (Cruise Control)
IDEÁLIS ALKALMAZÁS: orrmotorként alkalmazva a horgászcsónakon
Vélemények
A 18kg-os tömegű motor könnyen mozgatható, nem szükséges nagy erőkifejtés a motor felhelyezéséhez vagy levételéhez, ezért nem okoz gondot, hogy a horgászatok alkalmával le és fel szerelem.
Mind a motoron, mind pedig a távirányítón leolvasható az akkumulátor töltöttsége. Illetve a motor talpán elhelyezett jelzőfény a távirányítóval való sikeres kommunikációt is visszajelzi. A jelzőfények fényereje nappal jól látható, viszont éjszaka nekem már túl erős volt a fénye, és mivel a fényerő szabályozására nem jöttem rá, letakartam egy darab ronggyal, hogy ne zavarjon az éjszakai dobálások közben.
A távirányító kezelése egyszerű és a gombokon elhelyezett feliratok és ikonok jól láthatóak. A távirányító kijelzőjének fényereje mind éjszaka mind pedig nappal megfelelő.
Az egyes funkciók be- és kikapcsolását, valamint a fordulatszám módosításokat jelző hang nyugtázza, ami nagyon jól jön, ha a csónak végében állva szeretnénk tudni, hogy a kívánt funkció aktiválódott-e.
A rotor sebessége 1-től 10-es skálán szabályozható és az én alu 5 méteres, terhelten kb. 400kg-os csónakomat 4,5 km/h körüli sebességgel tudta maximum vinni szélcsendes időben állóvizén. Az sem okozott neki gondot, hogy kihúzza a csónakot a tisza-tavi csatornák zsilipjein, amikor közepes erővel áramlott a víz befelé.
A GPS pontos, felhő mentes időben olyan 1 méter körüli pontossággal tudja irányban tartani a csónakot horgonyzás közben és mindezt áramló, limányló vízben is megfelelően teszi. Álló vízben már kicsit más a helyzet, itt előfordult, hogy a csónak az adott pont körül forgott, vagyis, volt, hogy a vége, volt, hogy az eleje nézett észak felé. De ez megint nem a motor hibája, álló vízen a hagyományos horgony is hasonlóan működik. Egyébként kipróbáltam és ha a csónak végét is rögzítettem egy kisebb súllyal, akkor hibátlanul helyben tartható volt a csónak.
A Tisza-tavon a csatornákban elmentet útvonalon többször is hibátlanul és pontosan vitt végig. Az útvonal rögzítő funkció nagyon hasznos, egy apró hiányosságot viszont találtam. Az elmentett útvonalakat nem lehet elnevezni, viszont jelzi a készülék, hogy az elmentett útvonaltól milyen távolságban vagyunk, ami nagy segítség az elmentett útvonalak beazonosításához. Az elmentett útvonalak esetében választhatunk, hogy a kezdő vagy végponthoz navigáljon, mely pontokhoz vezető utat nem minden esetben találja meg elsőre. Többször fordult elő, hogy az adott útvonal kezdő- vagy végpontja előttem volt, de az orrmotor először elkezdte a csónakot megfordítani és csak pár megtett méter után ismerte fel, hogy valójában merre kell mennie és állította megfelelő irányba a csónakot. Ez egyébként a GPS működési sajátossága, mint sem a motor hibája.
A tempómat funkció is kiválóan működik, de még nem jöttem rá, hogyan tudom az útirány funkcióval ötvözni. Egyébként nem nagy hiány, hogy a két funkció ötvözése nem lehetséges (vagy nem jöttem rá, arra, hogy hogyan lehet), az útirány tartás során is megadható a propeller fordulata, így nagyjából állandó sebesség érhető el (változó vízáramlatok esetén ez persze nem igaz).
Az útirány tartás egy nagyon hasznos funkció számomra, mert a Tisza-tó medencéiben egy távoli pont irányába rögzítve a csónak haladási irányát, kényelmesen dobálhatunk, vagy szerelhetünk anélkül, hogy a csónak vezetésével kellene foglalkozni. Az útirány tartását még erősen hullámzó vízen, nagyobb szélben is helyesen végezte a motor, igaz itt érdemes volt kicsivel nagyobb sebességi fokozatot használni.
A motorhoz vásároltam egy 100 Ah LiFePo4 akkumulátort, amivel az egész napos használat gond nélkül megoldható volt.
A motor beváltotta a hozzá fűzött reményeket, és nagyban megkönnyíti a horgászatot csónakból.
A motor értékelésén kívül szeretném kiemelni a Smartfishing webshop vásárlóbarát hozzáállását. Az elmúlt egy évben csak pozitív élményeim voltak a vásárlások során. Az orrmotor vásárlásakor is nagyon gyorsan tudtak segíteni a beszerzésben, nekik köszönhető, hogy május elsején már használhattam az új orrmotoromat. A személyes csomagátvételek során mindig nagyon kedvesek és amennyire tőlük telik rugalmasak. Egy megbízható, korrekt kereskedői csapat akit csak ajánlani tudok!